
Vi holder efterårsferie, vi har begge glædet os vildt meget. Ugerne op til ferien har stået på meget arbejde og en masse fodbold. For mit vedkommende fylder corona stadigvæk meget.
Vi har planlagt en tur Fyn rundt. Vi starter med Kerteminde, Bogense og slutter af i Fåborg.
Vi har booket et hotel gennem hotels.com. Det fungerer altid fint og man optjener overnatninger.
Hotellet i Kerteminde hedder Tronøse Hotel, det har den skønneste placering lige ud til vandet og byen ligger lige bagved. Der er fin parkering foran hotellet og vi kunne gå til alt i byen.

Vi har betalt 2200 kr. for 2 overnatninger fra fredag til søndag. Det er lækker morgenmad inkluderet i prisen.




Gamle posthus i Kerteminde 
Gamle hus i Kerteminde 
Gammelt pakhus 
Hyggelige gader
Lørdag formiddag gik vi en tur i Kerteminde by, mange skønne og lækre butikker. Vi fik købt lidt nyt tøj, interiør til hjemme og suget alt energien ud af de lækre kager hos byen kendte kager- Clausen Eftf.
De har den bedste brunsviger jeg nogensinde har smagt. Den blev nemlig serveret i buffeten til morgenmaden på hotellet.

Lørdag eftermiddag kørte vi en tur til Munkebo, det ligger ca. 7 km fra Kerteminde. Vi besøgte mini byen i Munkebo. Vi blev budt velkommen af den flinkeste ældre herre. Han arbejde som frivillig med at bygge og restaurer de gamle huse. Alle husene er bygget efter originale modeller i målestoksforholdet 1:10. Alle husene var fra før 1958. Vi så bl.a den gamle skole, Munkebo kro, kirke m.m Næsten alle husene eksisterede stadigvæk og man kunne finde den i byen.
Vi var også inde og se det arbejdende værksted. Det var gratis at besøge mini byen.
De procederer også håndlavet fuglehus. Vi købte det flotteste hus med hjem.



Vi kørte videre ud til Fyn Hoved. Det er et naturskønt område med en masse sommerhus. Det ligger ca. 22 km nord for Kerteminde.



Vi sluttede lørdag aften af med lækker mad på hotellet. Jeg fik en lækker suppe med kammuslinger og til hovedret lækker lammeculotte med grønt og en fantastisk sauce . Mikael fik en god wienersnitzel med tilbehør. De serverer lækre lokale øl fra Kerteminde bryghus og most fra Nybo frugtplantage/ gårdbutik.

De dejligste dage i Kerteminde, super hyggelig lille købstad med alt hvad man skal bruge. Bestemt et besøg værd.
Næste gang skal vi besøge Kerteminde, skal vi nyde lækker mad på Restaurant Rudolf Mathias, som ligger med flot udsigt til vandet








