
Den smukke og hyggelige perle i det sydfynske øhav.
Vi tog med færgen Højstene fra Svendborg havn og sejlede først til Drejø og så videre til Skarø. En lang sejltur på først 1 time og 15 minutter og så igen 30 minutter.
Det kostede 230kr. for 2 personer. Vi havde ikke bil med, øen er ikke større end den kan gås rundt til fods.
Skarø er en skøn lille ø, der bor ca. 50 personer på øen. Der kommer mange sejlere til øen.

Vi besøgte Apotekerhaven som ligger ca. 400 m fra havnen. Der var mange flotte planter, blomster og urter som kan anvendes til behandling.
Skarø er nok mest kendt for sine populære is. De leverer is til thai Airways, så flypassagerer kan nyde en skøn is på deres flyrejse.

Vi købte os en is, de havde ligeledes en skøn gårdhave, hvor man kunne nyde isen, købe kaffe og slappe af.
Vi nyd en skøn frokost på Cafe Sommersild. Den hyggeligste have med borde, bænke og en masse stemning.

Vi købte os en sandwich med kylling, sennep og en salat med varmrøget laks, skal rejer, kartofler, salat og lækker hjemmebagt brød. De er også kendt for deres hjemmelavet vafler.
Vi sejlede retur til Svendborg efter 3 1/2 timer. Det var passende. Det var lidt blæsende og heller ikke det bedste vejr.
Vi fik 2 stempler i vores øpas- både Drejø og Skarø.


Dejlig dag på en hyggelig ø.














