
Udsigten fra vores dejlige lejlighed med udsigt til vandet og Nissum Bredning. Den ligger for enden af fjorden ved Lemvig by.
Vi havde booket gennem Danland.
Vi havde tre overnatninger, inden vi drog videre nordpå. Vi kendte stedet, fordi vi havde været der sidste år.
Vi havde booket en sæsafari fra Thyborøn. Superskøn og sjov tur. Der var i alt 10 personer med og en skipper, som også var guide. Vi havde booket hjemmefra, og billetterne var nemlig hurtigt udsolgte. De kostede 239 kr.
Vi sejlede ud fra Thyborøn havn og så en masse gråsæler og spættede sæler og sluttede af med at sejle under en kæmpe havvindmølle.
Thyborøn er en hyggelig havneby. Vi gik en tur gennem byen, besøgte fiskehallen, butikkerne og spiste en frokost på havnen.
De flotte skulpturer ved vandet. De symboliserer omkomne til havns.
Lemvig by er en super hyggelig havneby. Der er en dejlig stemning. Gågaden starter nede ved havnen, og byen har fine specialbutikker som fx. ostebutik, slagter og en super flot blomster/ brugskunst butik.
Der er gode spisesteder både på havnen og oppe gennem byen. Vi købte bl.a. fisk på havnen til frokost.
Kirken i Lemvig

Tre på stribe – sæler i Lemvig havn.

Igen i år har vi oplevet, at sælerne ligger på et surfboard inde i Lemvig Havn.
Bovbjerg fyr og -klint.
Vi besøgte også Bovbjerg fyr og -klint. Super smuk udsigt til Vesterhavet, og der er ca. 41 meter høj lerklint.



Vi sluttede af med en lækker middag på havnen i Lemvig. Restaurant Isværket.

Det var en smuk aften, og vi sad udenfor med udsigt til vandet. Jeg havde booket bord. Alt var næsten optaget. Vi fik lækker mad.
På havnen i Lemvig er der masser af liv. Der kommer en del lystsejlere til, og der er aktiviteter for børn fx. hoppeborg i sommermånederne.
Den ene aften oplevede vi sang, hvor de sang solen ned.

Bjarnes Fisk på haven i Lemvig blev også besøgt. Vi købte lidt lækkert med hjem til frokost og spiste det i lejligheden.
Vi har nu været i Lemvig to år i træk i sommerferien. Vi synes, denne lille, skønne by kan noget. Der er liv, ro, smuk natur og mulighed for at købe lidt lækkert med hjem.
Stor anbefaling herfra.






























